Met deze makkelijke tips verbeter je je gezondheid

Heb jij soms ook het gevoel alsof je gezondheid niet meer is zoals ze ooit was? Met ouder te worden verliezen we steeds vaker onze gezondheid uit het oog omdat we te vaak met andere dingen bezig zijn. Gelukkig is het kweken van een goede conditie en een goede gezondheid echt niet zo lastig als het lijkt. Met deze makkelijke tips verbeter je je gezondheid in mum van tijd!

Drink meer water

Het is misschien cliché maar oh zo belangrijk, een goede gezondheid begint bij het drinken van voldoende water. Door genoeg water te drinken gaan je nieren alle afvalstoffen beter verwerken en afscheiden. Het is goed voor je organen, voor je haar, voor je huid, …

Ook zorgt het drinken van water ervoor dat je minder eet én minder snel honger krijgt dus het is ook nog eens goed als je op dieet staat.

Zet die fles water al maar klaar!

Neem vaker de fiets

Ben jij iemand die zich altijd verplaatst met de auto of met het openbaar vervoer? Dan laat je heel wat kostelijke tijd voorbij gaan door niks te doen. Als je in de file staat of in de trein zit, dan zit je dus weer gewoon stil en ben je eigenlijk niet veel aan het doen. En dat terwijl we dus al zoveel achter onze computer of aan ons bureau zitten.

Om onze sedentaire levensstijl aan te pakken én om onze tijd nuttiger te besteden zou je vaker de fiets kunnen nemen. Begin eerst met kleine afstandjes (een bezoekje aan de buren, naar de winkel gaan, …) en bouw het zo verder op.

Door de fiets te nemen haal je gelijk de aanbevolen actieve minuten per dag… Zonder ook maar 1 stap binnen te zetten bij een sportschool. Kill two birds with one stone.

Vervang ongezonde snacks

Ben jij ook zo’n zoetekauw die de hele dag ligt te snacken? Allemaal heel lekker natuurlijk maar goed voor je is het niet. Slechte suikers zorgen niet alleen voor een zwaarder gewicht maar veroorzaken ook ontstekingen binnen het lichaam. Zeker als je gevoelig bent voor ontstekingen is het dus beter om de gezoete snacks te laten staan.

Beter is het om voor goede suikers te kiezen zoals een stuk fruit of nog beter: ga voor snoepgroentjes zoals kerstomaten en komkommers om op te snacken.

Ben je eerder een liefhebber van hartig? Dan zou bepaalde sportvoeding zoals proteïnenrepen iets voor jou kunnen zijn. Deze lekkere repen zijn echt heerlijk om van te smullen én zijn ook nog eens goed voor je lichaam. Door de extra proteïnen ga je ook langer verzadigd blijven en minder snel honger krijgen. Score!