How to: productiever worden tijdens het werk

Heb jij soms last van een gebrek aan motivatie? Of je hebt motivatie genoeg maar je weet niet hoe je je dromen om kunt zetten naar haalbare doelen? Dan hebben wij vandaag een aantal goede tips! In dit artikel willen we je helpen met het productiever worden tijdens het werk. Of je nu thuis werkt of bij een baas, we willen allemaal natuurlijk wel wat productiever worden. Dankzij deze tips wordt dat echt een makkie!

productiever worden tijdens het werk

Productiever worden tijdens het werk

Maak een lijstje

Het is een goed idee om iedere ochtend te starten met het maken van een lijstje. Op deze lijst kun je bv. een aantal taken zetten die je de vorige dag niet af hebt gekregen. Zo zie je in een oogopslag gelijk wat je nog moet doen en wat er dringend is.

Ook nieuwe taken kun je op zo’n lijst plaatsen. Doorheen de dag kun je makkelijk bijhouden wat je al gedaan hebt en wat je nog precies moet doen. Zo zie je nooit bepaalde taken over het hoofd en weet je heel duidelijk waar je staat.



Maak gebruik van een agenda

Een agenda is zo’n underrated tool want het kan echt van goudwaarde zijn. Door een agenda of kalender te gebruiken waar álles in staat kom je niet voor verrassingen te staan.

Deadlines, afspraken, werkuren, dingen die op tijd betaald moeten worden, … Gebruik een agenda en gebruik deze voor alles. Dit gaat er alleen maar voor zorgen dat je minder zorgen aan je hoofd hebt.

LEES OOK: Een productieve week begint op zondag

productiever worden tijdens het werk

Begin op tijd

Begin gewoon altijd op tijd, of je nu vanuit huis werkt of op een kantoor. Door te laat te komen of te laat te beginnen haal je alle structuur uit je dag en dat is natuurlijk nefast voor je productiviteit. Productiever worden tijdens het werk valt of staat dus met een goede en duidelijke dagplanning, waar je het liefst zo vroeg mogelijk aan begint.

Weet op voorhand duidelijk waar je aan begint

Door een duidelijke visie te hebben ga je veel productiever worden. Je hoeft je niet continu af te vragen wat je nog moet doen of hoe je je doelen moet bereiken. Door op voorhand duidelijk te maken wat je precies gaat doen ga je veel effectiever én productiever kunnen werken. Maak er dus tijd voor om alles goed uit te plannen en al op voorhand te weten hoe je alles exact wilt aanpakken. Zo blijft er geen giswerk over en bespaar je alleen maar tijd en energie op langere termijn.